Sports Marketing in Romania, editia II

15/05/2017 / 0 COMMENTS / 4258 VIEWS

Adrenallina Sports PR & more dezvaluie rezultatele studiului in premiera – TOP Companii din Romania implicate in sport, ce au fost prezentate (pe scurt) marti, 30 mai, la Conferinta Sports Marketing in Romania (editia 2).

Rezultatele cercetarii sunt urmatoarele:

– Doar 5% dintre companiile din top 30 au o strategie clara de implicare in sport, mentionata/ comunicata pe website-ul oficial.

– Dintre cele 100 de companii analizate, doar 18% sustin dezvoltarea sportului romanesc prin sponsorizarea unor sportivi profesionisti sau a unor echipe sportive/ cluburi sportive/ asociatii sportive/ ONG-uri sportive.
 
– Din cele 100 de companii analizate, doar 20% deruleaza programe de comunicare interna care incurajeaza sportul/ miscarea/ viata sanatoasa.

– Aproape jumatate dintre companiile din top 30 se asociaza unor cauze sociale pentru sprijinirea comunitatilor vulnerabile in proiectele de sport/ viata sanatoasa/ miscare.
 

TOP 3 companii din Romania implicate in sport:

1. Allianz – Tiriac Asigurari
2. Telekom Romania
3. BCR

Allianz-Tiriac am putea spune ca are deja in ADN implicarea in comunitate. Inca de la infiintare, compania si-a asumat un rol activ in acest sens. Statutul de reper in piata de asigurari, dar si cel de lider ai pietei au atras dupa sine si o mare responsabilitate, respectiv obligatia de a sustine comunitatea in care activam. In zona sportului, Allianz-Tiriac promoveaza un stil de viata sanatos prin practicarea sportului, atat prin implicarea directa a angajatilor, care participa la numeroase evenimente si competitii sportive, cat si prin derularea unor campanii si programe prin care compania sustine performanta in sport.“ a declarat Ana-Maria Hera – director de marketing, brand management si comunicare clienti, Allianz-Tiriac Asigurari.

“Telekom Romania e implicata activ in acest domeniu, sportul reprezentand una din ariile strategice in care Telekom Romania investeste cel mai mult in zona de CSR. Din 2011, cand am lansat campania <>, sub umbrela careia am desfasurat toate evenimentele de sport, am realizat ca peste 1 milion de oameni au participat la toate programele interne si externe desfasurate de Telekom Romania. Noi, oricum, o sa ne continuam initiativele si incercam de la an la an sa venim cu lucruri noi, in functie de cerintele oamenilor, sa surprindem de fiecare data si sunt sigura ca o sa fim de fiecare data in top“, a declarat Ionela Puunica, Senior Coordinator Internal Communication, Corporate Events & Corporate Responsibility Department, Telekom Romania.

“BCR a fost mereu alaturi de sportul din Romania, iar in ultimii ani a sustinut comunitatile sportive de amatori: ciclism, triatlon si alergare, dar si performanta la orice nivel. Prin actiunile noastre dorim sa ii incurajam pe romani sa isi transforme stilul de viata intr-unul activ, sa faca miscare, sa aiba curajul de a invata sporturi noi si increderea de a participa la competitii.”, a declarat Cornelia Plesoianu, Head of BTL Department BCR.

 
TOP companii din Romania, capitolul SPONSORIZARE SPORT:
Allianz – Tiriac Asigurari
Kaufland
OMV Petrom
Telekom Romania

TOP companii din Romania, capitolul COMUNICARE INTERNA SPORT:

Allianz – Tiriac Asigurari
BCR
CEZ Romania
Continental Automotive
Kaufland
Profi Rom Food

TOP companii din Romania, capitolul EDUCATIE SI SUSTINERE TALENTE IN SPORT:

BCR
Telekom Romania

Studiul in varianta integrala, cu concluziile finale si topurile pe industrii (banking, retail, telecom, petrol/ energie), poate fi descarcat de aici:
http://adrenallinamedia.ro/wp-content/uploads/2017/05/studiul-top-companii.pdf


Iata cateva dintre concluziile principale ale studiului:

– Unul dintre trendurile observate este acela de a acorda atentie propriilor angajati, prin actiuni punctuale sau chiar programe dedicate, ce ating domeniul mai general “sport, viata sanatoasa, wellness”;

EXEMPLE:
compania asigura angajatilor participarea la competitii sportive si/ sau echipamentul, inchirierea de baze/ terenuri de sport pentru activitati sportive (fotbal, tenis s.a.), organizeaza cu o anumita regularitate evenimente interne cu accent pe sport, viata sanatoasa – workshops, speech motivational, sesiuni de yoga/ fitness s.a.

– Incepe sa se dezvolte nisa de CSR prin sport – din ce in ce mai multe actiuni punctuale precum – sprijin/ sponsorizare din partea companiei pentru o anumita cauza (de mediu, de sustinere a performantei pentru juniori si copii, de sustinere a unui sportiv amator care isi depaseste limitele pentru o cauza);

– Companiile mari prefera sponsorizari si asocieri cu echipe sportive nationale: fotbal, handbal, rugby, gimnastica. Sumele sunt de obicei mari, astfel ca si pachetele de sponsorizare includ awareness solid, pentru ca vorbim despre campionate nationale, astfel ca sunt implicite: acoperire media, prezenta online masiva garantata de popularitatea sportului/ echipei; de asemenea, se practica sponsorizarea echipelor locale, de catre filiala respectiva a companiei. De obicei exista parteneriate si cu Federatiile aferente sportului sustinut;

– In Romania, suntem inca intr-o faza incipienta in ceea ce priveste o strategie de brand coerenta de asociere cu sportul. Doar 5% dintre companiile din top 30 au o strategie clara de implicare in sport, comunicata pe website. Lucrurile se fac in mare parte punctual, bugetele sunt alocate cu multa atentie.

 
Concluziile cercetarii noastre arata, generic vorbind, inca nu sunt pe deplin intelese beneficiile asocierii cu sportul, a unei strategii de comunicare prin sport sau a unei linii de actiune (interna, externa) pe aceasta directie. Din 100 de companii analizate, doar o treime deruleaza actiuni legate de sport, adica 30 de companii. Dar suntem totusi pe drumul cel bun – o arata cateva trenduri – precum acela ca incepem usor usor sa depasim beneficiile in abonamente la sali de fitness si sa vorbim despre programe interne bazate pe sport si viata sanatoasa.”, spune Raluca Mihaila, Adrenallina Sports PR & more.