SPORTS MARKETING IN ROMANIA, EDITIA IV

04/04/2019 / 0 COMMENTS / 1168 VIEWS
conferinta-sports-marketing-4

Adrenallina Sports PR & more, prima agentie din Romania dedicata comunicarii si evenimentelor in zona sport, viata sanatoasa, wellness, a devoalat miercuri, in cadrul editiei IV a Conferintei Sports Marketing in Romania, rezultatele studiului national TOP COMPANII DIN ROMANIA IMPLICATE IN SPORT (editia 2). Cercetarea agentiei a luat in calcul proiectele implementate de catre companii, intern sau extern, in intervalul 2017-2018. Prima editie a studiului a fost lansata acum 2 ani, iar intervalul analizat a fost 2015-2016.

Principalele concluzii ale studiului:
– In crestere cu 4 procente fata de editia 1 a studiului: 22% dintre companiile implicate in sport sustin prin sponsorizare sportivi profesionisti sau echipe sportive/ cluburi sportive/ asociatii sportive/ ONG-uri sportive;
– Cea mai mare crestere fata de editia 1, cu 10 procente: 55% dintre companii se asociaza unor cauze sociale pentru sprijinirea comunitatilor vulnerabile in proiectele de sport/ viata sanatoasa/ miscare;
– Creste interesul companiilor pentru activari de brand ce includ sportul/ miscarea; 
– Programele interne cu trigger sportiv pleaca din clasicul department de HR spre departamentul marketing, pentru integrarea cu strategia de comunicare;
– Companiile incep sa marseze mai mult pe implicarea prin voluntariat a angajatilor/ sustinere cauze CSR ale companii (dar buget redus);
Se mentine lipsa curajului pentru proiecte/ implicari noi: inca este multa inertie in proiecte traditionale..

Cea mai frumoasa veste a acestei a doua editii a cercetarii noastre este aceasta: din ce in ce mai multe companii se asociaza unor cauze sociale pentru sprijinirea comunitatilor vulnerabile, prin proiecte de sport, viata sanatoasa si miscare. Vestea proasta este ca a scazut numarul programelor interne de wellness adresate angajatilor – din ratiuni de buget, cel mai probabil – iar partea de sport din aceste programe este inca la stadiul de nice to have. Sportul inca este copilul sarac al programelor de wellbeing din companii. Piata inca mai are de crescut in acest domeniu si inca mai sunt pasi pana la a intelege ca sportul schimba viata unui om fundamental, il face mai eficient la job si, mai ales, loial brandului si echipei sale.”, spune Raluca Mihaila, managing partner Adrenallina Sports PR & more.

Primele 3 companii din Romania cele mai implicate in sport sunt:
1. Kaufland Romania
2. CEZ Romania
3. Telekom Romania
.

Credem ca sportul si o alimentatie echilibrata sunt calea spre o viata mai buna, iar noi, in calitate de hypermarket, avem ca scop sa ii ajutam pe oameni, prin tot ceea ce facem, sa se bucure de o viata mai buna. In actiunile legate de sport sau miscare pe care le sustinem avem doua obiective: de vizibilitate la competitiile sportive de masa, pentru cei care iubesc deja miscarea si sa ne pozitionam ca un brand care incurajeaza miscarea, pentru cei care nu o practica. Lor ne adresam cu actiuni prin care ii inspiram sa faca miscare si sa aiba un stil de viata sanatos!”, spune Loredana Samoila, PR manager departament marketing, Kaufland.

CEZ Romania, locul 2, a crescut semnificativ in top, fata de editia precedenta: 4 pozitii.
„Povestea proiectelor noastre sportive are legatura cu oamenii. Cred ca sportul ne ajuta sa ne imbunatatim abilitatile de leadership si, mai ales, ne invata sa ne remontam dupa perioade dificile. Proiectele noastre fundamentale in aceasta zona sunt competitia sportiva dedicata amatorilor, devenita deja un eveniment de traditie, Maratonul Olteniei si programul intern de sport si wellness, CEZenificare, ajuns anul acesta la editia a doua, care implica peste 100 de angajati.”, spune Ondrej Safar, country manager CEZ Romania.

TOP 10 COMPANII DIN ROMANIA IMPLICATE IN SPORT:
1. Kaufland Romania
2. CEZ Romania
3. Telekom Romania
4. BCR
5. OMV Petrom
6. Continental Automotive
7. Mega Image
8. Heidelbergcement
9. Profi Rom Food
10. Azomures

Cercetarea a luat in calcul proiectele implementate de catre companii, intern sau extern, in intervalul 2017-2018. Dincolo de topul national exista si un top pe industrii: IT, banking, curierat, medical, mobila. Studiul care a dus la TOP Companii din Romania implicate in sport a cuprins o cercetare cantitativa (80% din studiu ca pondere) şi una calitativa (20%).